Biarkan mereka berdikari

Saya ada mengikuti beberapa perbahasan dalam fb berkaitan dengan kegiatan mahasiswa. Saya berpandangan pihak pengetua hanya perlu menjadi pemerhati saja. Tak perlu nak berlebihan. Jika berlebihan, barangkali ia menjatuhkan kredibiliti pengetua itu sendiri tanpa disedari. 


Mungkin ada baiknya pengajian PhD yang tak habis-habis lagi itu diselesaikan. Baru senang untuk mendapat kenaikan pangkat, jika dilihat perform la. hoho


Mungkin menggunakan jenama 'pengetua kolej' itu boleh mempengaruhi ramai mahasiswa, terutama adik-adik tahun satu.


Saya fikir ada beberapa perkara yang perlu dikongsi.


Walau bagaimanapun, saya tidak mendapat kenaikan pangkat jika menulis. Saya baru di tahun kedua pengajian degree. Saya harap jika saya menyambung PhD saya tidak sangkut.


Nantikan!

0 comments:

Post a Comment